Predstavnici Crnogorskog omladinskog foruma (COF) bili su učesnici na radionici o planiranju lokalnih kampanja i inicijativa koja se održala u Sremskim Karlovcima, u Srbiji.
Radionica je trajala od 20.04 do 24.04.2018. godine, a dio je projekta Active Today-Tools for the implemantation of Youth policies. Projekat je podržala EU u okviru programa Erasmus+. Učešće je uzelo 24 mladih iz sedam zemalja: Srbije, Bosne i Hercegovine, Turske, Makedonije, Bugarske, Italije i Crne Gore. Delegaciju Crne Gore predstavljali su Hajdana Tadić, Elma Mujević i Dragoljub Radonjić. Radionica je nastavak treninga u Jajcu gdje su učesnici učili o lobiranju, javnom zagovaranju i građanskim inicijativama, a kroz nju su trebali da implementiraju sve naučeno kroz planiranje sopstvenih aktivnosti.
Svaki tim je došao sa po jednom idejom za kampanju koju je trebao detaljno da razradi. Treneri su učesnicima ukazivali na nedostatke u njihovim kampanjama i pokušavali da objasne šta kompletna kampanja mora sadržati, a to su: cilj koji se želi postići, ciljna grupa koju uključujemo, poruke koje šaljemo, akteri koji su od presudnog značaja (podržavaoci, neutralni i protivnici).
Učesnici su se takođe bavili taktikama i strategijama koje su neophodne za uspješnu realizaciju kampanje. Važno je bilo i da shvate koliko je bitno dobro vizuelno predstaviti kampanju kroz efektivne poruke, slike i video zapise, da bi se ostvarila podrška od ciljanih grupa.
Radionica je bila zamišljena kao vid neformalne edukacije i praćena je različitim igrama i enerdžajzerima što je omogućavalo učesnicima da održe koncentraciju i istovremeno da se opuste i rade u prijatnoj atmosferi. Takođe, svaka država učesnica imala je priliku da kroz interkulturalno veče na najbolji način prikaže kulturu svoje zemlje, tradicionalnu hranu, igru i muziku.
Predstavnici su upotpunili svoje učešće u radionici vožnjom po plavom Dunavu, druženjem, žurkama i jednodnevnim izletom u Novom Sadu.
Učesnici su pošli nazad u svoje zemlje sa zadatkom da u naredna tri mjeseca rade na implementaciji isplaniranih kampanja u svojim lokalnim zajednicama, s tim što će svaka država moći da se obrati za pomoć jednoj stranoj zemlji, partneru koju je izvukla za saradnju.