radionica „Upravljanje brendom u digitalnom ekosistemu“

COF na radionici „Upravljanje brendom u digitalnom ekosistemu“COF na radionici „Upravljanje brendom u digitalnom ekosistemu“

radionica „Upravljanje brendom u digitalnom ekosistemu“

Predstavnici NVO Crnogorski omladinski forum prisustvovali su radionici pod nazivom „Upravljanje brendom u digitalnom ekosistemu“, koju je organizovala NVO Mladiinfo Montenegro u hotelu CentreVille u Podgorici, 27.8.2020. godine.

Doc. dr Luka B. Uskoković – ekspert u oblasti marketinga i brend menadžmenta bio je predavač na radionici.

Na početku, on je govorio o povratku na ljudsku stranu komunikacija, što u svijetu marketinga ponovo postaje trend, a B2B i B2C koncepti idu u istoriju. Istakao je da svi svjetski marketari smatraju ljudski kapital i intelektualni kapital najvažnijim proizvodom savremenih fokusa, kako se konekcija sa ljudima ne bi izgubila.

Prvi dio prezentacije upravljanja brendom bio je fokusiran na to šta u stvari znači brend i kako riješiti poslovanje i digitalizacijom povećati konkurentnost i profit. Takođe, Uskoković se osvrnuo na krizu koja je zatekla cijeli svijet nespremnim i na to kako se vratiti na period prije krize uzrokovane korona virusom. Po njegovom mišljenju, a i po mišljenju brojnih stručnjaka na polju marketinga, inovacije su jedini sektor koji u ovoj krizi raste. Inovacija se mora prihvatiti u kontekstu rješenja problema.

Zatim je bilo riječi o tome gdje je mjesto brendu u marketingu, šta je marketing, kako je nastao i slično.

“Marketing je tržište, a najvažnija tačka u marketingu jeste da tragamo za šansama na tržištu. Komunikacija je glavni fokus. Mnogo se stvari dešava za 60 sekundi. Prema podacima za 2020 godinu 16 miliona sms poruka, a milion ljudi se uloguje na Fejsbuk za tih 60 sekundi.Marketing odgovara na pitanja šta je to što ću ja da imam na tržištu tako da ja pravim biznis. Digitalni ekosistem je samo skratio priču. Marketing se uvijek kreće u trouglu: potreba, proizvod i profit. Kada je riječ o e-commercu, machine learning (mašinsko učenje) je krucijalno za e-commerce. E-commerce je najneprofitabilniji biznis. Bez mašinskog učenja nema e-commerca. Poenta je da proizvod nije samo fizičko dobro. To je ideja, pristup, proces, usluga, to je sve ono što ljudi kupuju”, kazao je Uskoković.

Uskoković je istakao da ukoliko želiš da uđeš u novi biznis ne moraš biti inovator.

“Da bi ušao u novi biznis ne moraš biti inovator, dovoljno je biti na neki način drugačiji. Nema dileme da je digitalno nešto što je realno i da kompanije i u Crnoj Gori koje se ne prilagode digitalnom načinu biznisu koje već danas nemaju 10-15% baze onlajn imaju ogroman problem. Po definiciji digitalni marketing je promocija i prodaja proizvoda koristeći onlajn strategije i servise. U Crnoj Gori imamo sve uslove da počnemo da razmišljamo digitalno”, naveo je Uskoković.

U drugom dijelu radionice Uskoković se dotakao i uticaja pandemije Covid-19 u Crnoj Gori i svijetu.

“Uznemirenost ljudi širom svijeta pojavom koronavirusa praćena njihovim nekontrolisanim ponašanjem i opravdano slabom tolerancijom na neizvjesnost, za rezultat ima početak nove svjetske (zdravstvene) ekonomske krize. Kontrakcija poslovnog ciklusa usljed eksternog šoka uslovila je pad BDP-a i dramatično uticala na široko rasprostranjeni pad potrošnje. Višak likvidnosti bankarskog sektora, vlade u regionu, instant mjerama, pokušavaju da preliju na građane i mala i srednja preduzeća, ne bi li povećano snabdijevanje novcem uticalo na ublažavanje posljedica sada već izvjesno negativnog privrednog rasta”, zaključio je Uskoković.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Slične objave